Monday, 30 August 2010

Bagaimana menambah selera makan anak.

Anak yang dimaksudkan adalah anak haku.
Danial.

Ini pon haku merunsing jugakkkk.....dan haku pasti korunk pon dah runsing dengan haku kann..tak habih-habih merunsing pompuan nihhhh...

yerla maner haku tak runsing dari sebesar besar budak dah jadik sekecik-sekecik nyerr...timbang pon turun empat lima kilo pehal pulakkkkannnnn...kang ader sore2 sumbang kedengaran kang..mamanyer taktau jaga anakkah?

memang la diyer agak terabai sejak ader adik nie *ngaku siap2 sblm kener sound ngan korunk** tapi bukan salah haku *ewahhh taknak ngaku plak* diyer tuh yang degil nau..langsungg takmo dengor cakap hooooooooooo....gerammmm dibuatnyer..

tapi itu bukan masalah yang besar..masalahnyer skang diyer takmo makan..dalam ertikata yang lain takder selera nak makan tak pon mengikut kamus dewi Bahasa dan Pustaka tidak mahu mengambil sebarang makanan sehingga menjejaskan berat badan *bukan kamus dewibahasa tapi kamus rekaan haku yer kang ader yang rajin pegi check plak,naya haku.*

Haku dah taktau nak wat camner..?nak masak aper lagik nak menambah seleranyer..?memang time umur cenggini selera anak kurang eh ker anak haku sorang jerk camtu..?




motif tunjuk bihun sup..semalam makan bihun sup....

ini adalah satu-satunyer menu yang diyer makan berulang dan bertambah...cili kicap tuh bukanlah danial punyer, tue untuk En Epai...Danial tak makan pedas..pedas sikit pon dah mengelupor kemain lagikk....
haku sampai dah jemu masak sup ari-ari...kadang makan sup ngan nasi kadang makan ngan bihun.....dah itu jerk yang diyer nak makan..
adik beradik sepupu sepapat sayur langsung takmo..

selalunyer siang memang diyer takmo makan...habih kuat diyer minum susu pastu minum milo takpon vitagen..milo dan vitagen memang sentiasa ader stok dalam peti..

kalo lapor sangat pon diyer akan minta roti tapi tetap takmo nasi...
malam jerk makan nasi itupon kalo kitaorang makan..

agaknyer diyer nak berlatih pose kut kan...

dah makin kurus budak bertuah nih dahhh...
balik rayer nanti mesti haku kener bebel ngan mak haku...anak haku dah kurus tue,mesti diyer sound haku taktau jager anak, sian haku....:(

eh haku nie runsing bebanyak kalo boleh kuruskan badan haku,takper jugak..ini takkk asal haku merunsing jerk haku makan asal haku merunsing jerk haku makannnn....see mak yang kuat makan biler anak takder selera makan...nie pon runsing jugak nie...

Update : 

Korunk boleh bacer komen dr kawan-kawan kat bawah juger yang sudi berkongsi camner nak tambah selera makan anak...Thanks pader kengkawan yg sudi komen.












9 comments:

Pinky Pixie said...

ouh, selera anak suda pergi ke maknya.. hehe...


♥ Siapa pernah guna Celcom Broadband? ♥

Nurul Aznil said...

Salam,

if dia nak makan bihun sup jer, then bagi jer... kalau rajin, potong kecik-kecik celery, carrot, brokkoli campak dalam sup tu.
cuba jer... :D

mommyYen said...

sama ngan anak ku ni shiela,anak kurang selera mkn buat binggung saja kan..

fazilzura said...

aku rs normal le.. memula dulu akil pun kurg sgt2 selera nye.. now mkn x hingt donia key .. tp tetap slim melim ..

ko x kasi vit ke? x pun kasi madu ke...
cm akil suke makan kurma ..

kalau dia suke behun, ko wat le mcm2 msakn versi behun

Daya said...

kenapa laa danial nie tak mo makan...
danial dah belajar puasa ekh..
bagus betul,

Sama laa... kalu stess jew daya akan makan makan n makan...
tapi gemuk tak jugak...

Ain said...

selagi danial sihat walafiat aku rasa ko takyah risau....

anak2 aku makan banyak badan tak besau jugak, kurus keding jer...

try la kasi vitamin c, mana tau berselera sikit danial makan nanti...

lagi satu ko try kasi dia minum sustagen, kalau dia nak la....

susu ni memang sesuai untuk budak2 yang kurang makan....

zura@iwan said...

tgk bihun tu bkn nmbh selera anak...mcm tmbh selera aku jek...hehe

el said...

jgnlah ko riso budak2 ni mmg cam tu
kdg2 ada selera kdg2 xde selera
ko bg je lah dia mkn ape yg dia suka..asalkan dia mnm susu tu dah ok..

danish aku tu pun penah jd gak x mau mkn..mnm susu n biskut jek...then pas2 ok lah..mkn x hengat..ari2 mtk nasi..12 tgh mlm pun mtk nasik terus pengsan hehehe

ataupun ko beli multivitamin bg kat danial tgk caner selera x pas2

mummy aiman said...

anak saya pun sama xmo mkn..dh bli multivitamin doc suh cmtu gak.org ckp ble bdk dh lasak b'jln mmg cmtu..tp mak dia mmg tgh ssh hati bila org duk sebok ckp ank aku mkin kurus..hbs aku nk wat cmne kn.dh mcm2 try..bg dia mkn smbl dukung pn ada..blurrr sabau jelah

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi tinggalkan komen untuk CNN.
Sayang kamo ketat-ketat..:P